Husna Hamizan

"..kerana semalam, jahiliyyah itu adalah ujian. Hari ini adalah tarbiyyah dan esok adalah dakwah.."

Batalion

13 Jan 2013

0
suara rakyat

Anak Muslim :)

Memang aku ini anak orang Muslim
Tiada apa-apa yang  harusku malukan
Islam memang cantik, hidup ada jalan tapi ada sempadan.

Aku orang Muslim hidup ada peraturan
Tak boleh tayang tayang aurat depat bukan mahram
Cantik bah kau itu kalau tidak dedah- dedah 
Di akhirat juga kaya.

Tiada mekapmu pun nda apa-apa bah
Yang penting amalmu itu yang Tuhan kira
Biar amal kita tinggi - tinggi macam Gunung Kinabalu.

Bukannya ku tidak mau belanja kamu Maggi
Sebab aku takut nanti bajetku lari
Kerna aku ingin bawa kamu nanti pergi naik haji

Kalau mau hebat akhirat juga dunia
Jangnlah bah jadi Muslim di myKad saja
Duit juta-juta tiada guna juga
Kalau amal tiada- tiada.

Tiada mekapmu pun nda apa-apa bah
Yang penting amalmu itu yang Tuhan kira
Biar amal kita tinggi - tinggi macam Gunung Kinabalu.

Bukannya ku tidak mau bagi kamu Mercedes
Sebab aku takut nanti bajetku habis
Kerna aku ingin bawa kamu nanti pergi naik haji


Credit by : Mr.Panglima Addin Penakluk Kalbu.
Tagged for : HSH



No comments: